Doç.Dr. BAŞAK KASA AYTEN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Başak KASA AYTEN

Metrikler

Yayın

54

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

3

Tez Danışmanlığı

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde kültürel değerler ve eğitimi: Bir durum çalışması

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı

2009

2009

Yüksek Lisans

Yazma etkinliklerinin ilköğretim I. kademe öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi

Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2022

2018 - 2022

Dr.Öğr.Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Yrd.Doç.Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2016

2011 - 2016

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2013 - 2020

2013 - 2020

Farabi Programı Bölüm Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2018

2018 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2016 - 2018

2016 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Doktora

Doktora

Okuma Yazma Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 2

Lisans

Lisans

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Lisans

Lisans

İlkokul Ders Kitapları İncelemesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tez Yönetimi

Doktora

Doktora

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Doktora

Doktora

Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Tez Yönetimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Tez Yönetimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Tez Yönetimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Okuma Yazma Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Tez Yönetimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Okuma Yazma Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 1

Lisans

Lisans

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Lisans

Lisans

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Tez Yönetimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dünyada ve Türkiye'de İlköğretim

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Tez Yönetimi

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Dünyada ve Türkiye'de İlköğretim

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Dünyada ve Türkiye’de İlköğretim

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Tez Yönetimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

İlkokuma ve Yazma Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Lisans

Lisans

İlkokuma Yazma Öğretimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Lisans

Lisans

Drama

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Dünyada ve Türkiye’de İlköğretim

Lisans

Lisans

İlkokuma Yazma Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Drama

Lisans

Lisans

Materyal Geliştirme

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Dünyada ve Türkiye’de İlköğretim

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

İlkokuma ve Yazma Öğretimi

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Drama

Lisans

Lisans

Güzel Yazı Teknikleri

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

Güzel Yazı Teknikleri

Lisans

Lisans

Drama

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Drama

Lisans

Lisans

Eğitim Bilimine Giriş

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Lisans

Lisans

Eğitim Bilimine Giriş

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

İlkokul Öğrencilerinin Yazma Hatalarının Düzeltilmesi: Bir Eylem Araştırması

EKMEKCİ S., KASA AYTEN B.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2022

2021

2021

DİL BECERİLERİNE YÖNELİK SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ALANINDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ (2013-2021)

KASA AYTEN B., EKMEKCİ S., KISAK Z., ORHAN M.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021

2020

2020

Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Kültürlerarası DuyarlılıkDüzeyleri Arasındaki İlişki

KASA AYTEN B., Köse İ.

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, cilt.1, ss.127-128

2019

2019

İlkokul Dördüncü Sınıfta Dijital Öykü Yöntemiyle Değerler Eğitimi

POLATER C., KASA AYTEN B.

2. Uluslararası Temel Eğitim Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019

2019

2019

Sınıf Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri

POLATER C., KASA AYTEN B.

XII. International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.30

2018

2018

İlkokul Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İlk Okuma Yazma Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar

ATEŞ A., KASA AYTEN B.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.90-91

2018

2018

Ses Gruplarının Değişmesinin İlk Okuma Yazma Sürecine Etkisi

KASA AYTEN B., Köse İ.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 04 Nisan 2018, ss.92-93

2017

2017

Erken çocukluk döneminde erken okuryazarlık farkındalığı ölçeğinin geliştirilmesi

DURAN M., KASA B.

9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017

2017

2017

İlkokul Türkçe ders kitaplarında kültürel değerler

KASA B.

9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017

2017

2017

İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe DersindeKültürel Değerler Ve Eğitimi: Bir Durum Çalışması

KASA B., GÜLTEKİN M.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017

2017

2017

Öğretme Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

DOĞAN B., KASA B.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017

2016

2016

100 Temel Eserde Toplumsal Cinsiyet

ŞAHAN B., KASA B.

Uluslararası Türkçe Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 23 - 27 Mayıs 2016

2016

2016

İlkokul Öğrencilerine Yönelik Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması

YILMAZ F., KASA B.

15. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet

KASA B., ŞAHAN B.

15. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Kültürel Değer Algısı

KASA B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.

15. Uluslararası Katılımlı Sınf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016

2013

2013

Sınıf öğretmeni adaylarının uygulanmakta olan 4 4 4 eğitim sistemine yönelik görüşleri

KASA AYTEN B., ERSÖZ Y.

International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education, Diyarbakır, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2013

2013

2013

Views of Classroom Teachers Regarding to the Responsibility Value

YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.

5. World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013

2012

2012

Sınıf Öğretmeni Adaylarının 4+4+4 Eğitim Sistemine Yönelik Görüşleri

Gürbüztürk O., Kasa Ayten B., Ersöz Y.

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.115-116

2012

2012

Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersinde Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri

YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012

2012

2012

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Kavramına İlişkin Metaforları

ARIBAŞ S., KASA AYTEN B.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012

2011

2011

Türkiye de Değerler Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011

2011

2011

Anne babaların değerler eğitimine ilişkin görüşleri

YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

Dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı

KASA AYTEN B., DOĞAN KAHTALI B.

Teknolojik yaklaşımlara dayalı Türkçe öğretimi, Aslan Serkan, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.303-330, 2023

2021

2021

İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

KASA AYTEN B., ANILAN H.

İlkokulda Öğretim Öğretmen El Kitabı, İsa Korkmaz, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.71-105, 2021

2021

2021

Ses Esaslı İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Aşamaları

KASA AYTEN B.

Etkinlik Örnekleriyle İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Ruhan KARADAĞ YILMAZ, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.143-168, 2021

2020

2020

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri ile Okuduğunu Anlama Başarı Durumları Arasındaki İlişki

Kasa Ayten B., Kıran M. S.

Türkçe Eğitimi ve Türk Edebiyatı Araştırmaları, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editör, Paradigma Akademi Basın Yayın Dağıtım, Çanakkale, ss.197-264, 2020

2019

2019

Türk Kültür ve Eğitim Tarihinde Değerler Eğitimi

KASA AYTEN B.

Karakter ve Değerler Eğitimi, Figen Ersoy, Perihan Ünüvar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.307-322, 2019

2018

2018

Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi

Kasa Ayten B.

Türkçe Öğretimi, Serdarhan Musa Taşkaya Ruhan Karadağ, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.199-218, 2018

2018

2018

Yazma Eğitimi

Kasa Ayten B.

Türkçe Öğretimi, Serdarhan Musa Taşkaya Ruhan Karadağ, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.105-124, 2018

2015

2015

İlkokul döneminde değerlerin kapsamı

Kasa B.

Okul öncesi ve ilkokul döneminde değerler eğitimi, Yağan-Güder,Sevcan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.109-120, 2015

Bilimsel Hakemlikler

Mayıs 2022

Mayıs 2022

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Aralık-2021

Aralık 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi

Haziran-2021

Haziran 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi

Aralık-2020

Aralık 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi

Haziran-2020

Haziran 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi