Doç. Dr. ALPER YILMAZ


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Reklamcılık ve Tanıtım


WoS Araştırma Alanları: İletişim, Film Radyo Televizyon, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Reklamcılık ve Tanıtım

E-posta: alper.yilmaz@inonu.edu.tr
Web: https://avesis.inonu.edu.tr/alper.yilmaz
Ofis: İletişim Fakültesi
Posta Adresi: İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Metrikler

Yayın

30

Yayın (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

13

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

57

Proje

3

Eğitim Bilgileri

2015 - 2019

2015 - 2019

Doktora

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2012 - 2014

2012 - 2014

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Tv reklamlarına yönelik nörofizyolojik tepkiler üzerine bir araştırma

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2014

2014

Yüksek Lisans

Yeni Bir Reklam Mecrası: İkincil Ekran

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2011 - 2020

2011 - 2020

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2015 - 2017

2015 - 2017

Araştırma Görevlisi

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Anabilim Dalı

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Akademi Dışı Deneyim

2009 - 2010

2009 - 2010

Test Editörü-Grafik Tasarım

Evo Dergi, Plus Medya Yayın Tanıtım Ltd. Şti, Test Editörü-Grafik Tasarım

2009 - 2010

2009 - 2010

Test Editörü-Grafik Tasarım

Tuning Türkiye, Plus Medya Yayın Tanıtım Ltd. Şti, Test Editörü-Grafik Tasarım

2008 - 2009

2008 - 2009

Muhabir-Test Editörü- Grafik Tasarım

Otohaber Dergisi, Turkuvaz Motor Presse Dergi Yayıncılık Ltd. Şti, Muhabir-Test Editörü- Grafik Tasarım

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

HİT 414-Sosyal Medya-HİT(U.E)

HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı-(N.Ö+İ.Ö)

HİT 317-Reklam Tanıtım Film Yapımı-HİT(U.E)

HİT349-2017-U-(S)-Reklam Analizi-(N.Ö+İ.Ö)

HİT 214-Imaj Yönetimi-HİT(U.E)

HİT253-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tas.I-(N.Ö+İ.Ö)

HİT353-2013-U-(S)-Masaüstü Yayıncılık-(N.Ö+İ.Ö)

HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarimi II-(N.Ö)

HİT262-2012-T-(S)-Imaj Yönetimi-(N.Ö)

HİT 415-İletişimde Eleştirel Yaklaşımlar-HİT(U.E)

HİT407-2017-Göstergebilim-(N.Ö+İ.Ö)

HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı-(N.Ö+İ.Ö)

HİT 214-İmaj Yönetimi-HİT(U.E)

HİT349-2017-U-(S)-Reklam Analizi-(NÖ.+İ.Ö)

HİT253-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tas.I-(N.Ö+İ.Ö)

HİT353-2013-U-(S)-Masaüstü Yayıncılık-(N.Ö+İ.Ö)

HİT262-2012-T-(S)-İmaj Yönetimi-(N.Ö+İ.Ö)

HİT 317-Reklam Tanıtım Film Yapımı-HİT (U.E)

HİT 414-Sosyal Medya-HİT(U.E)

HİT407-2017-Göstergebilim-(N.Ö+İ.Ö)

HİT 415-İletişimde Eleştirel Yaklaşımlar-HİT(U.E)

HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı II-(N.Ö+İ.Ö)

HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarimi II (N.Ö+İ.Ö)

HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı (N.Ö+İ.Ö)

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İLET 105-Tasarım ve Yeni Medya-(İB-YL)

HİR 214-Kurumsal İmaj Yönetimi-(HİR-YL)

İLET 102-Reklam Analizleri-(İB-YL)

HİR 213-Reklama Kuramsal Yaklaşımlar-(HİR-YL)

HİR 214-Kurumsal İmaj Yönetimi-(HİR-YL)

İLET 102-Reklam Analizleri-(İB-YL)

Lisans Yandal

Lisans Yandal

İLT/DR 146-Reklam Psikolojisi-(İB-D)

Makaleler

Tümü (13)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Reklamcılık: Klişeden Yapay Zekaya

YILMAZ A.

Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (UAİBS) International Communication Sciences Symposium (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. İnternetin Geleceğinde Reklamcılık: Metavertising

YILMAZ A.

Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (UAİBS) International Communication Sciences Symposium (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Vatansever Filminin Diplomasi ve Yumuşak Güç Kapsamında Lévı-Strauss’xxun İkili Karşıtlıklar Modeli Üzerinden İncelenmesi

EROL E. G., YILMAZ A.

2.ALKÜ-SAM Uluslararası İlişkiler Kongresi-II.ALKU-SAM International Relations Congress, Alanya, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Afiş Tasarımında Altın Oran: Yerli veYabancı Film Afişleri Tasarımı Üzerine Bir Araştırma

YILMAZ A.

2. Uluslararası Sanat,Estetik Sempozyumu-II.International Symposium and Exhibition on Arts & Aestethics, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Büyük Veri ve Sosyal Medya: Veri Analizi ve Sosyal Medya Pazarlaması

YILMAZ A., TOPBAŞ H.

Uluslararası Multidispliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu (UMAÇS)-International Symposium on Multidisplinary Academic Studies (ISMAS), Antalya, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2013

2013

6. YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARIÜZERİNE BİR İNCELEME

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.

Yeni Medya Çalışmaları I. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, ss.541-556, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. Evren Ötesi Reklamcılık: Metavertising

YILMAZ A.

ALTERNATİF DİJİTAL EVREN METAVERSE-II "Reklam, Pazarlama, Marka ve İşletme Yönetimi", Güven, Ahmet ve Tam, Mehmet Sinan, Editör, NEÜ Yayınları, Konya, ss.3-31, 2022

2021

2021

3. Büyük Veri ve Sinir Bilim İlişkiselliği: HBP, BRAIN ve NÖROM Projeleri

YILMAZ A., ULAŞ M.

Bilgi Çağında Siyaset: Büyük Veri ve Siyasal İletişim, Dr. Öğr. Üyesi Nil ÇOKLUK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-162, 2021

2021

2021

4. Marka Şehir Olma Sürecinde Algı Yönetiminin Rolü

YILMAZ M. B., YILMAZ A.

Şehirler Nasıl Markalaşır: Marka Şehir Olmanın Püf Noktaları, Prof. Dr. Metin IŞIK, Dr. Öğr. Üyesi A. Bahadır DARI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.115-128, 2021

2021

2021

5. Duygu Aktaran Anlatılar: TV Reklamlarında Hikayecilik

KESKİN YILMAZ Y., YILMAZ A.

Hikayenin İletişimi, Aşina Gülerarslan ÖZDENGÜL, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-135, 2021

2020

2020

6. Reklam, Siyaset ve Sinir Bilim Koalisyonu: Nöropolitik(a)

YILMAZ A.

Siyaset, Toplum ve Medya, YILMAZ Hasan, Editör, Orion Yayınevi, Ankara, ss.157-174, 2020

2020

2020

7. Vatansever Filminin Diplomasi ve Yumuşak Güç Kapsamında Lévı-Strauss’un İkili Karşıtlıklar Modeli Üzerinden İncelenmesi

EROL E. G., YILMAZ A.

Dijital Çağda İletişim Okumaları-II, Ebru Gülbuğ EROL - Hasan TOPBAŞ, Editör, Hiper Yayın, İstanbul, ss.24-35, 2020

2018

2018

8. BÜYÜK VERİ VE SOSYAL MEDYA: SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI

TOPBAŞ H., YILMAZ A.

DİJİTAL ÇAĞDA İLETİŞİM OKUMALARI - I, GÜLBUĞ EROLHASAN TOPBAŞ, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.116-140, 2018

2018

2018

9. Büyük Veri ve Sosyal Medya: Sosyal Medya Pazarlaması

TOPBAŞ H., YILMAZ A.

Dijital Çağda İletişim Okumaları - I, EROL Gülbuğ, TOPBAŞ Hasan, Editör, Hiperlink Eğitim İletişim Yayıncılık San. Paz. ve Tic. Ltd. Şti., İstanbul, ss.116-139, 2018

2016

2016

11. Nesnelerin İnterneti: İnternetin Evrimi

YILMAZ A.

Yeni Medya Araştırmaları 2, Doç. Dr. Mehmet Gökhan Genel, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.285-310, 2016

Desteklenen Projeler

2018 - 2020

2018 - 2020

Reklam İçeriklerinin Bireyler Üzerindeki Etkileri Nöropazarlama ile Fizyolojik Tepkilerin Araştırılması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TOPBAŞ H. (Yürütücü), POLAT A., YILMAZ A.