Metrikler
Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Tv reklamlarına yönelik nörofizyolojik tepkiler üzerine bir araştırma
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2014
2014Yüksek Lisans
Yeni Bir Reklam Mecrası: İkincil Ekran
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2011 - 2020
2011 - 2020Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2015 - 2017
2015 - 2017Araştırma Görevlisi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Anabilim Dalı
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010Test Editörü-Grafik Tasarım
Evo Dergi, Plus Medya Yayın Tanıtım Ltd. Şti, Test Editörü-Grafik Tasarım
2009 - 2010
2009 - 2010Test Editörü-Grafik Tasarım
Tuning Türkiye, Plus Medya Yayın Tanıtım Ltd. Şti, Test Editörü-Grafik Tasarım
2008 - 2009
2008 - 2009Muhabir-Test Editörü- Grafik Tasarım
Otohaber Dergisi, Turkuvaz Motor Presse Dergi Yayıncılık Ltd. Şti, Muhabir-Test Editörü- Grafik Tasarım
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
HİT 414-Sosyal Medya-HİT(U.E)
HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı-(N.Ö+İ.Ö)
HİT 317-Reklam Tanıtım Film Yapımı-HİT(U.E)
HİT349-2017-U-(S)-Reklam Analizi-(N.Ö+İ.Ö)
HİT 214-Imaj Yönetimi-HİT(U.E)
HİT253-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tas.I-(N.Ö+İ.Ö)
HİT353-2013-U-(S)-Masaüstü Yayıncılık-(N.Ö+İ.Ö)
HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarimi II-(N.Ö)
HİT262-2012-T-(S)-Imaj Yönetimi-(N.Ö)
HİT 415-İletişimde Eleştirel Yaklaşımlar-HİT(U.E)
HİT407-2017-Göstergebilim-(N.Ö+İ.Ö)
HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı-(N.Ö+İ.Ö)
HİT 214-İmaj Yönetimi-HİT(U.E)
HİT349-2017-U-(S)-Reklam Analizi-(NÖ.+İ.Ö)
HİT253-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tas.I-(N.Ö+İ.Ö)
HİT353-2013-U-(S)-Masaüstü Yayıncılık-(N.Ö+İ.Ö)
HİT262-2012-T-(S)-İmaj Yönetimi-(N.Ö+İ.Ö)
HİT 317-Reklam Tanıtım Film Yapımı-HİT (U.E)
HİT 414-Sosyal Medya-HİT(U.E)
HİT407-2017-Göstergebilim-(N.Ö+İ.Ö)
HİT 415-İletişimde Eleştirel Yaklaşımlar-HİT(U.E)
HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı II-(N.Ö+İ.Ö)
HİT264-2012-U-(S)-Bilgisayar Destekli Grafik Tasarimi II (N.Ö+İ.Ö)
HİT446-2017-U-(S)-Televizyon Reklamcılığı (N.Ö+İ.Ö)
Makaleler
Tümü (13)
Scopus (1)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. Activist Advertising and Palestine Activism: An Empirical Research on Israeli Brand Boycott Aktivist Reklam ve Filistin Aktivizmi: İsrail Marka Boykotu Üzerine Bir Ampirik Araştırma
YILMAZ A.
Filistin Arastirmalari Dergisi
, cilt.2025, sa.17, ss.95-127, 2025 (Scopus)
2023
20232. TOGG Reklam Stratejisi: Tüketici İçgörüsünden TV Reklamı Öngörüsüne Bir Ampirik Araştırma
YILMAZ A.
Türkiye Medya Akademisi Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.216-257, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Bireysel Dijital İmajın Gözetimi: Instagram Stalk Pratiği Üzerine Ampirik Bir Araştırma
YILMAZ A., YEŞİL A., ULAŞ M.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi)
, cilt.7, sa.2, ss.115-135, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Etnosentrizm ve Tüketici İlişkiselliği: Yerli Otomobil Satın Alma Niyetinin Öngörüsü
YILMAZ A., ULAŞ M., YEŞİL A.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.15, sa.1, ss.110-141, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Bireylerin Sosyal Reklamlara Yönelik Tutumları: Covid-19 Spotlarının Sinir Ağı Analizi
YILMAZ A., ULAŞ M., YEŞİL A.
Doğuş Üniversitesi Dergisi
, cilt.23, sa.23, ss.177-196, 2022 (TRDizin)
2020
20206. Reklam Mecrası Instagram: TOGG ve GÜNSEL Elektrikli Otomobil Markaları Üzerine Ampirik Bir Araştırma
YILMAZ A.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.7, sa.2, ss.895-915, 2020 (TRDizin)
2020
20207. İnsan Ticaretinin Kamu Spotu Reklamlarında Sunumu:Roland Barthes’ın Mit Olgusu Üzerinden Göstergebilimsel Analiz
YILMAZ A.
Göç Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.8-34, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Radyo ve Sosyal Medya Yakınsaması: TRT Radyo ve TRT FM’in Facebook ve Twitter Pratikleri
YILMAZ A.
TRT Akademi
, cilt.5, sa.9, ss.28-51, 2020 (TRDizin)
2019
20199. Çocuk İşçiliğini Konu Alan Kamu Spotu Reklamlarının Göstergebilimsel Analizi
ARPA M., DELİBALTA H., YILMAZ A.
Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.116-136, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Reklam ve Sinir Bilim İlişkiselliği: Nöropazarlama Üzerine Teorik Bir Çalışma
YILMAZ A.
Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.63-79, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. Cumhur İttifakı Oluşum Sürecinde Ak Parti ve MHP Liderlerinin Nasıl Bir İkna Dili Kullandığı Parti Grup Toplantıları Örneği
ULAŞ M., YILMAZ A.
Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.79-94, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama: Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri
YILMAZ A.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.5, sa.4, ss.423-446, 2018 (TRDizin)
2014
201413. YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ , cilt.8, sa.2, ss.119-131, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Reklamcılık: Klişeden Yapay Zekaya
YILMAZ A.
Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (UAİBS) International Communication Sciences Symposium (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. İnternetin Geleceğinde Reklamcılık: Metavertising
YILMAZ A.
Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (UAİBS) International Communication Sciences Symposium (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2019
20193. Vatansever Filminin Diplomasi ve Yumuşak Güç Kapsamında Lévı-Strauss’xxun İkili Karşıtlıklar Modeli Üzerinden İncelenmesi
EROL E. G., YILMAZ A.
2.ALKÜ-SAM Uluslararası İlişkiler Kongresi-II.ALKU-SAM International Relations Congress, Alanya, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Afiş Tasarımında Altın Oran: Yerli veYabancı Film Afişleri Tasarımı Üzerine Bir Araştırma
YILMAZ A.
2. Uluslararası Sanat,Estetik Sempozyumu-II.International Symposium and Exhibition on Arts & Aestethics, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Büyük Veri ve Sosyal Medya: Veri Analizi ve Sosyal Medya Pazarlaması
YILMAZ A., TOPBAŞ H.
Uluslararası Multidispliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu (UMAÇS)-International Symposium on Multidisplinary Academic Studies (ISMAS), Antalya, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2013
20136. YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARIÜZERİNE BİR İNCELEME
ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.
Yeni Medya Çalışmaları I. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, ss.541-556, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Reklam ve Nörobilim-TV Reklamlarına Yönelik Nörofizyolojik Tepkiler Üzerine Bir Araştırma
YILMAZ A.
Palet Yayınları, Konya, 2022
2022
20222. Evren Ötesi Reklamcılık: Metavertising
YILMAZ A.
ALTERNATİF DİJİTAL EVREN METAVERSE-II "Reklam, Pazarlama, Marka ve İşletme Yönetimi", Güven, Ahmet ve Tam, Mehmet Sinan, Editör, NEÜ Yayınları, Konya, ss.3-31, 2022
2021
20213. Büyük Veri ve Sinir Bilim İlişkiselliği: HBP, BRAIN ve NÖROM Projeleri
YILMAZ A., ULAŞ M.
Bilgi Çağında Siyaset: Büyük Veri ve Siyasal İletişim, Dr. Öğr. Üyesi Nil ÇOKLUK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-162, 2021
2021
20214. Marka Şehir Olma Sürecinde Algı Yönetiminin Rolü
YILMAZ M. B., YILMAZ A.
Şehirler Nasıl Markalaşır: Marka Şehir Olmanın Püf Noktaları, Prof. Dr. Metin IŞIK, Dr. Öğr. Üyesi A. Bahadır DARI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.115-128, 2021
2021
20215. Duygu Aktaran Anlatılar: TV Reklamlarında Hikayecilik
KESKİN YILMAZ Y., YILMAZ A.
Hikayenin İletişimi, Aşina Gülerarslan ÖZDENGÜL, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-135, 2021
2020
20206. Reklam, Siyaset ve Sinir Bilim Koalisyonu: Nöropolitik(a)
YILMAZ A.
Siyaset, Toplum ve Medya, YILMAZ Hasan, Editör, Orion Yayınevi, Ankara, ss.157-174, 2020
2020
20207. Vatansever Filminin Diplomasi ve Yumuşak Güç Kapsamında Lévı-Strauss’un İkili Karşıtlıklar Modeli Üzerinden İncelenmesi
EROL E. G., YILMAZ A.
Dijital Çağda İletişim Okumaları-II, Ebru Gülbuğ EROL - Hasan TOPBAŞ, Editör, Hiper Yayın, İstanbul, ss.24-35, 2020
2018
20188. BÜYÜK VERİ VE SOSYAL MEDYA: SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI
TOPBAŞ H., YILMAZ A.
DİJİTAL ÇAĞDA İLETİŞİM OKUMALARI - I, GÜLBUĞ EROLHASAN TOPBAŞ, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.116-140, 2018
2018
20189. Büyük Veri ve Sosyal Medya: Sosyal Medya Pazarlaması
TOPBAŞ H., YILMAZ A.
Dijital Çağda İletişim Okumaları - I, EROL Gülbuğ, TOPBAŞ Hasan, Editör, Hiperlink Eğitim İletişim Yayıncılık San. Paz. ve Tic. Ltd. Şti., İstanbul, ss.116-139, 2018
2017
201710. Children as an Advertisement Audience: Interpretation of Advertisement Through Drawings
GÜLERARSLAN ÖZDENGÜL A., YILMAZ A.
LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken, 2017
2016
201611. Nesnelerin İnterneti: İnternetin Evrimi
YILMAZ A.
Yeni Medya Araştırmaları 2, Doç. Dr. Mehmet Gökhan Genel, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.285-310, 2016
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020Reklam İçeriklerinin Bireyler Üzerindeki Etkileri Nöropazarlama ile Fizyolojik Tepkilerin Araştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TOPBAŞ H. (Yürütücü), POLAT A., YILMAZ A.