Doç. Dr. ÖZGÜR KILINÇ


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Reklamcılık ve Tanıtım


WoS Araştırma Alanları: İletişim, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım

Metrikler

Yayın

81

Yayın (WoS)

3

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

11

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

7

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

4

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

48

Proje

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık , Türkiye

2012 - 2014

2012 - 2014

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri , Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Ankara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım , Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Kriz İletişiminde Duygular, Satın Alma Niyeti ve Kültür: Kriz Türleri ve Tepki Stratejileri Üzerine Bir Araştırma

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Abd

2014

2014

Yüksek Lisans

Yeşil Reklam Uygulamaları: Televizyon ve Dergi Reklamları Üzerine Bir Analiz

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Reklamcılık I

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

İnternet Reklamcılığı

Medya Planlaması

İnternet Reklamcılığı

Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi

İletişim Sosyolojisi

Kurumsal Kimlik

Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler

Sosyal Medya

Reklam Tanıtım ve Film Yapımı

Reklam Yazarlığı

Sosyal Medya

Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler

Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi

Sosyal Medya ve Dijital Uygulamalar

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Halkla İlişkiler Uygulama Alanları

Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Tez Yönetimi

Reklamda Yaratıcı Stratejiler

Uzmanlık Alan Dersi

Nicel Araştırma Yöntemleri

Seminer

Tez Yönetimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Halkla İlişkilerde Sorun Yönetimi

Makaleler

Tümü (27)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Stalklama Davranışlarında Narsistik Yansımalar: “Baby Reindeer” Dizi İncelemesi

ÇALIŞKAN S., KILINÇ Ö.

II. Uluslararası Sanat ve Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Dizilerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Bir Değerlendirme

KILINÇ Ö., ÇALIŞKAN S.

II. Uluslararası Sanat ve Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. YouTube Reklamlarına Yönelik Tutum

KILINÇ Ö., ÇALIŞKAN S.

4. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Kohut'un Kendilik Psikolojisi Penceresinden Yapay Zekâ-İnsan İlişkisine Bir Bakış: "Her" Filmi İncelemesi

ÇALIŞKAN S., KILINÇ Ö.

4. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Effie Altın Kategorisinde Ödül Kazanan Markaların Reklamlarına Yönelik YouTube Yorumları

Yılmaz N., KILINÇ Ö.

2. Uluslararası Kültür Sanat ve İletişim Sempozyumu, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.60-61, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Halkla İlişkiler Çerçevesinde Sosyal Girişimcilik Uygulamaları

KILINÇ Ö.

Entrepreneurship in a Globalized World Congress 2023, Türkiye, 09 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Halkla İlişkiler Ajanslarının Twitter Kullanımları

KILINÇ Ö.

3. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Giyim Markalarının Facebook İçerik Stratejileri Üzerine Bir Değerlendirme

ÖNAL U. E., KILINÇ Ö.

Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 09 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Online Satın Alma Üzerine Bir Araştırma

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö., AKYOL M.

18th International Symposium Communication in the Millennium, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

10. Kriz İletişimi Makalelerine Yönelik Bir Değerlendirme

Kılınç Ö.

8. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, 26 - 28 Mayıs 2021, ss.132, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Halkla İlişkiler Uygulayıcıları ve Sosyal Medya

Kılınç Ö.

7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Ekim 2020, ss.406-415, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

12. Türkiye’nin En Değerli Markalarının Kurumsal İletişim Stratejileri

Kılınç Ö.

17th International Communication in the Millennium Symposium, 5 - 06 Kasım 2020, ss.141-150, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

13. Sağlık İletişiminde Ünlüler

Kılınç Ö.

2. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2020, ss.145-147, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Kurumsal Sosyal Medya İçeriklerinin Kullanım Biçimleri: Katkı ve Tüketim Boyutuna Yönelik Bir Araştırma

KILINÇ Ö.

1. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1527-1538, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. Halkla İlişkilerde Yaratıcı Öz-Yeterlik ve İş Tatmini: Uygulayıcılara Yönelik Bir Değerlendirme

BAYÇU S., KILINÇ Ö.

1. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1308-1317, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Kurumların Yıllık Raporlarında Sosyal Sorumluluk Açıklamaları: Sektörel Bir Analiz

KILINÇ Ö., AKYOL M.

Atlas I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Kurumsal İletişim İş İlanları Üzerine Bir İçerik Analizi

KILINÇ Ö., AKYOL M.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Sanat Müzelerinde Online Medya İlişkileri: Müzelerin Basın Bültenleri Üzerine Bir Değerlendirme

KILINÇ Ö.

II. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu ve Sergisi, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Yeni Medya Çağında İlişki İnşası: Sanal Gerçeklik Teknolojisi ve PR Kampanyaları

ARICI A., BAYÇU S., KILINÇ Ö.

Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı, Türkiye, 19 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Başkanlık düellosunda kinesics yarış Clinton vs Trump

ARICI A., KILINÇ Ö.

Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi INES, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

22. Greenwashing Deceptive Green Advertising Practices

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö.

International Symposium “Communication in the Millenium” in corporation with University of Texas at Austin (USA), Anadolu University (Turkey), Istanbul University (Turkey). ESKİŞEHİR, Eskişehir, Türkiye, 15 - 18 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

23. HALAL TOURISM

AKYOL M., KILINÇ Ö.

Conference of the International Journal Of Arts & Sciences, Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, cilt.7, ss.183, (Özet Bildiri)

2013

2013

24. A Review of Turkey's New Metropolitan Municipality Law in Terms of Subsidiarity Principle

NALCI ARIBAŞ N., KARATEPE S., KILINÇ Ö.

International Journal of Arts and Sciences Conference, Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, ss.173-180, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

25. Environmental Claims in Magazine Advertisements: A Content Analysis of EKO IQ Magazine

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö.

International Journal of Arts and Sciences, Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. The Relationship Between Selfie- Taking, Social Appearance Anxiety, and Online Self- Presentation

KILINÇ Ö., ARICI A., ÇALIŞKAN S.

Societal Approaches to AI, Psychology, and Digital Culture, AKMEŞE ZUHAL, ERDEM SERHAT, Editör, IGI Global, ss.271-302, 2025

2024

2024

2. İkna Edici İletişimde Yazarlık

KILINÇ Ö.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.3-23, 2024

2024

2024

3. Diyalojik halkla ilişkiler çerçevesinde güven ve etkileşim kavramları

KILINÇ Ö.

İletişim ve medya çalışmaları II, ÇALIŞKAN SADIK, AYCAN ERSİN, Editör, LİTERATÜRK, Konya, ss.35-65, 2024

2024

2024

4. Halkla İlişkiler Yazarlığında Haber Yazma Süreci

KILINÇ Ö.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.45-67, 2024

2024

2024

5. Yaratıcı Yazarlık ve Yazım Süreci

KILINÇ Ö.

Halkla İlişkiler Yazarlığı, BAYÇU SEVİL, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.25-43, 2024

2023

2023

6. Kişilerarası İletişimde Emoji Kullanımı

KILINÇ Ö.

İletişim Çalışmaları Perspektifinden Medya, Kültür ve Dijitalleşme, Şener, Ç. B., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.55-68, 2023

2023

2023

7. Teknolojik Determinizm: Halkla İlişkiler Çerçevesinde Yapay Zekâ ve Metaverse

YATKIN A., KILINÇ Ö.

Teknolojik Determinizm: Geleceğe Bakış ve Çok Boyutlu Analiz, Demirel, E. T., Editör, Nobel, Ankara, ss.41-66, 2023

2023

2023

8. Sosyal Medya ve Dijital Okuryazarlık

KILINÇ Ö.

Sosyal Medya Yönetimi, Yıldız, Serdar, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.60-87, 2023

2023

2023

9. Halkla İlişkilerde Değerlendirme

KILINÇ Ö.

Halkla İlişkiler Yönetimi, Tokgöz, N., Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.187-216, 2023

2023

2023

10. İlişkisel Pazarlama ve Sosyal Medya

KILINÇ Ö.

Dijital Dönüşüm Sürecinde İletişim Çalışmaları, Yılmaz, N. ve Şener, Ç. B., Editör, Nobel, Ankara, ss.97-117, 2023

2023

2023

11. Sosyal Medya Etkileyenleri (Influencers) İtibarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü

ARICI A., KILINÇ Ö., BAYÇU S.

Dijitalleşen Medya ve İletişim Araştırmaları, Şener, Ç. B. ve Yılmaz, N., Editör, Nobel, Ankara, ss.61-85, 2023

2023

2023

12. Sosyal Medyada Halkla İlişkiler Yönetimi

KILINÇ Ö.

Sosyal Medya Uygulama Alanları, Uçar, H. ve Uğurhan, Y. Z., Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.140-181, 2023

2022

2022

13. Lüks Markaların Instagram Kullanımları

YILMAZ N., KILINÇ Ö.

Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Çekiç-Akyol Ayça ve Akyol Mevlüt, Editör, Nobel, Ankara, ss.123-145, 2022

2022

2022

14. Etkinlik Yönetiminde Sosyal Medya

KILINÇ Ö.

Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim, Uğurhan, Y. Zafer Can, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.127-146, 2022

2022

2022

15. Halkla İlişkiler Teorileri ve Entelektüel Sermaye

KILINÇ Ö., BAYÇU S.

İletişim ve Medya Çalışmaları, Çalışkan Sadık ve Aycan Ersin, Editör, LİTERATÜRK, Konya, ss.207-231, 2022

2021

2021

16. Media Visibility in the Context of Storytelling: Research on Star Wars

Bayçu S., Kılınç Ö.

The Light and Dark Sides of Star Wars, S. Serhat Serter, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.213-230, 2021

2021

2021

17. Geleneksel Halkla İlişkilerden Dijital Halkla İlişkilere Geçiş

KILINÇ Ö.

Dijital Halkla İlişkiler, Bayçu, Sevil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.37-57, 2021

2021

2021

18. Kurumsal İletişim Açısından İtibar Yönetimi

Kılınç Ö.

Kurumsal İletişim Araştırmaları, L. Özkoçak, Editör, LİTERATÜRK, Konya, ss.207-241, 2021

2021

2021

19. Pandemi Döneminde Risk İletişimi: Dünya Sağlık Örgütünün Basın Bültenlerine Yönelik Bir Değerlendirme

Kılınç Ö.

Pandemi Döneminde İletişim Çalışmaları , M. Akyol,B. Öztürk, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-26, 2021

2021

2021

20. Dijitalleşme ve Sosyal Medya

KILINÇ Ö.

Dijital Halkla İlişkiler, Bayçu, Sevil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.85-107, 2021

2021

2021

21. Görsel Kültür ve Halkla İlişkiler Araçları Tasarımı

KILINÇ Ö.

Kültür Odaklı Halkla İlişkiler ve Reklam, Güner-Koçak, Pınar, Editör, LİTERATÜRK, ss.115-138, 2021

2021

2021

22. Halkla İlişkiler Uygulama Alanlarında Dijitalleşme

KILINÇ Ö.

Dijital Halkla İlişkiler, Bayçu, Sevil, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir, ss.193-211, 2021

2020

2020

23. Finansal Hizmetlerde Dijitalleşen Müşteri İlişkileri Yönetimi

Kılınç Ö.

Pazarlama İletişimi ve Finansal Hizmetlerde Dijitalleşme, İ. Alkara, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.53-85, 2020

2020

2020

24. Halkla İlişkilerde Sorun Yönetimi

KILINÇ Ö.

Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler: Yeniden, Özkoçak, L. , Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.111-147, 2020

2020

2020

25. Sağlık Kurumlarında Dijital Halkla İlişkiler: Özel Hastanelerin Sosyal Ağ Kullanımı

KILINÇ Ö.

Dijital Düzlemde İletişim, Koç, R., Editör, Eğitim Yayınevi, ss.125-152, 2020

2020

2020

26. Kurumsal İletişimde İmaj Yönetimi

KILINÇ Ö.

Kurumsal İletişimin El Kitabı, Zekiye Tamer Gencer, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.259-296, 2020

2019

2019

27. Halkla İlişkilerde Deneysel Araştırma Tasarımı

KILINÇ Ö.

İletişim Araştırmalarında Farklı Bakış Açıları, Şener, G. ve Yıldız, S., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.221-236, 2019

Desteklenen Projeler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 1