Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde kültürel değerler ve eğitimi: Bir durum çalışması
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
2009
2009Yüksek Lisans
Yazma etkinliklerinin ilköğretim I. kademe öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi
Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç.Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2022
2018 - 2022Dr.Öğr.Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd.Doç.Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2016
2011 - 2016Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim/Sınıf Öğretmenliği
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2020
2013 - 2020Farabi Programı Bölüm Koordinatörü
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2018
2018 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
İlkokul öğrencilerinin yazma hatalarının düzeltilmesi: Bir eylem araştırması
Kasa Ayten B. (Danışman)
S.EKMEKCİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Covid-19 pandemi dönemi başlangıcında 1. sınıfta olan öğrencilerin bu süreçlerinin ve 2. sınıfa hazırbulunuşluklarının değerlendirilmesi
Kasa B. (Danışman)
M.KOÇOĞLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Covid-19 pandemi döneminde ilk okuma yazma sürecine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri
Kasa B. (Danışman)
M.ERCAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Tutumları İle Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Kasa B. (Danışman)
İ.KÖSE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul Dördüncü Sınıfta Dijital Öykü Yöntemiyle Değerler Eğitimi
Kasa B. (Danışman)
C.POLATER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeyleri ile okuduğunu anlama başarı durumları arasındaki ilişki
Kasa B. (Danışman)
M.SONGÜL(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Pros and Cons Compulsory 12 Year Education Reform in Turkey
Kasa B., Ersöz Y.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION , cilt.36, sa.2, ss.1-10, 2016 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİNDEKİ KONUŞMA HATALARININ İNCELENMESİ
Hatipoğlu B., KASA AYTEN B.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.42, ss.183-202, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022İlkokul öğrencilerinin yazma hatalarının düzeltilmesi: Bir eylem araştırması
EKMEKCİ S., KASA AYTEN B.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , sa.31, ss.227-255, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Covid-19 Pandemi Dönemi Başlangıcında 1. Sınıfta Olan Öğrencilerin Bu Süreçlerinin ve 2. Sınıfa Hazırbulunuşluklarının Değerlendirilmesi
KOÇOĞLU M., KASA AYTEN B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.225-260, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Analyzing Teacher and Parent Views on the First Literacy Process During the Covid-19 Pandemic
KASA AYTEN B., Ercan M.
International Journal of Progressive Education , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Covid-19 Pandemi Döneminde İlkokul 1. ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Hatalarının Belirlenmesi
KASA AYTEN B., EKMEKCİ S.
Turkish Studies - Language and Literature , cilt.16, sa.3, ss.1787-1810, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Türkçe Dersinde Konuşma Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
KASA AYTEN B., Hatipoğlu B.
Tarih Okulu Dergisi , sa.53, ss.2467-2495, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021İlkokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerde Kültürel Değerler
KASA AYTEN B.
OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.40, ss.2168-2190, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi
KASA AYTEN B., Ercan M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.833-853, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Analysis of Classroom Teachers' Knowledge on Technological Pedagogical Field
KASA AYTEN B.
ITEJ - International Technology and Education Journal , cilt.5, sa.1, ss.61-82, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Values Education Using the Digital Storytelling Method in Fourth Grade Primary School Students
KASA AYTEN B., POLATER C.
International Journal of Education & Literacy Studies , cilt.9, sa.2, ss.66-78, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Problems Experienced in the Literacy Teaching Process by Foreign Students in the First Grade of Primary School
KASA AYTEN B., ATEŞ A.
International Journal of Educational Methodology , cilt.7, sa.2, ss.319-334, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
KASA AYTEN B., Köse İ.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, sa.14, ss.56-78, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Kültürel Değerler ve Eğitimi: Bir Durum Çalışması
KASA AYTEN B., GÜLTEKİN M.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.3, ss.1735-1773, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018İlkokullar için Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SÖZER M. A., YILMAZ F., KASA AYTEN B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.5, sa.9, ss.32-50, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Gender in primary school Turkish textbooks
Kasa B., Şahan B.
International Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.3, ss.4152-4167, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlerin ulusal ve evrensel olarak sınıflandırılması
Şefik Y., Kasa B., Gürdoğan Bayır Ö.
Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.3, ss.581-600, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015School principals and teachers views on reasons for the decrease of success in Turkish university entrance exams Case of Malatya
TEMLİ DURMUŞ Y., KASA B.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research , cilt.5, sa.1, ss.165-190, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022İlkokul Öğrencilerinin Yazma Hatalarının Düzeltilmesi: Bir Eylem Araştırması
EKMEKCİ S., KASA AYTEN B.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2022
2021
2021DİL BECERİLERİNE YÖNELİK SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ALANINDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ (2013-2021)
KASA AYTEN B., EKMEKCİ S., KISAK Z., ORHAN M.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021
2020
2020Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Kültürlerarası DuyarlılıkDüzeyleri Arasındaki İlişki
KASA AYTEN B., Köse İ.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, cilt.1, ss.127-128
2019
2019İlkokul Dördüncü Sınıfta Dijital Öykü Yöntemiyle Değerler Eğitimi
POLATER C., KASA AYTEN B.
2. Uluslararası Temel Eğitim Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri
POLATER C., KASA AYTEN B.
XII. International Congress of Educational Research, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.30
2018
2018İlkokul Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İlk Okuma Yazma Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar
ATEŞ A., KASA AYTEN B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.90-91
2018
2018İLK OKUL BİRİNCİ SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN İLK OKUMA YAZMA SÜRECİNDE YAŞADIKLARI SORUNLAR
ATEŞ A., KASA AYTEN B.
17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Nisan 2018, ss.90-91
2018
2018Ses Gruplarının Değişmesinin İlk Okuma Yazma Sürecine Etkisi
KASA AYTEN B., Köse İ.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 04 Nisan 2018, ss.92-93
2017
2017Erken çocukluk döneminde erken okuryazarlık farkındalığı ölçeğinin geliştirilmesi
DURAN M., KASA B.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017
2017
2017İlkokul Türkçe ders kitaplarında kültürel değerler
KASA B.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017
2017
2017İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe DersindeKültürel Değerler Ve Eğitimi: Bir Durum Çalışması
KASA B., GÜLTEKİN M.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017
2017
2017Öğretme Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DOĞAN B., KASA B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017
2016
2016100 Temel Eserde Toplumsal Cinsiyet
ŞAHAN B., KASA B.
Uluslararası Türkçe Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 23 - 27 Mayıs 2016
2016
2016Türkçe ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Konuşmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı ile Öğretme Motivasyonu ÜzerindeKonuşma Kaygısının Aracı Etkisi
KASA B., DOĞAN B.
Uluslararası Türkçe Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 23 - 27 Mayıs 2016
2016
2016İlkokul Öğrencilerine Yönelik Kısaltılmış Okul İklimi Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması
YILMAZ F., KASA B.
15. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
2016İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet
KASA B., ŞAHAN B.
15. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
2016Sınıf Öğretmeni Adaylarına Göre Kültürel Değer Algısı
KASA B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
15. Uluslararası Katılımlı Sınf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
2013
2013Sınıf öğretmeni adaylarının uygulanmakta olan 4 4 4 eğitim sistemine yönelik görüşleri
KASA AYTEN B., ERSÖZ Y.
International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education, Diyarbakır, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2013
2013
2013Views of Classroom Teachers Regarding to the Responsibility Value
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.
5. World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının 4+4+4 Eğitim Sistemine Yönelik Görüşleri
Gürbüztürk O., Kasa Ayten B., Ersöz Y.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.115-116
2012
2012Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersinde Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Kavramına İlişkin Metaforları
ARIBAŞ S., KASA AYTEN B.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
2012
2012Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlerin Ulusal ve Evrensel Olarak Sınıflandırılması
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B., GÜRDOĞAN BAYIR Ö.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
2011
2011Türkiye de Değerler Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011
2011
2011Anne babaların değerler eğitimine ilişkin görüşleri
YAŞAR Ş., KASA AYTEN B.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011
2011
2011İlköğretim öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri alanlarındaki hizmetiçi eğitim gereksinimleri
HAKAN A. G., SAĞLAM M., YAŞAR Ş., GÜLTEKİN M., DEVECİ H., KÜRÜM YAPICIOĞLU D., et al.
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
2008
2008İlköğretim I Kademe Türkçe Derslerindeki Öğretmen Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
ÇELİK K., KASA AYTEN B., Candar İ. E.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı
KASA AYTEN B., DOĞAN KAHTALI B.
Teknolojik yaklaşımlara dayalı Türkçe öğretimi, Aslan Serkan, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.303-330, 2023
2021
2021İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
KASA AYTEN B., ANILAN H.
İlkokulda Öğretim Öğretmen El Kitabı, İsa Korkmaz, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.71-105, 2021
2021
2021Ses Esaslı İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Aşamaları
KASA AYTEN B.
Etkinlik Örnekleriyle İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Ruhan KARADAĞ YILMAZ, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.143-168, 2021
2020
2020İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri ile Okuduğunu Anlama Başarı Durumları Arasındaki İlişki
Kasa Ayten B., Kıran M. S.
Türkçe Eğitimi ve Türk Edebiyatı Araştırmaları, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editör, Paradigma Akademi Basın Yayın Dağıtım, Çanakkale, ss.197-264, 2020
2019
2019Türk Kültür ve Eğitim Tarihinde Değerler Eğitimi
KASA AYTEN B.
Karakter ve Değerler Eğitimi, Figen Ersoy, Perihan Ünüvar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.307-322, 2019
2018
2018Türkçe Öğretiminde Değer Eğitimi
Kasa Ayten B.
Türkçe Öğretimi, Serdarhan Musa Taşkaya Ruhan Karadağ, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.199-218, 2018
2018
2018Yazma Eğitimi
Kasa Ayten B.
Türkçe Öğretimi, Serdarhan Musa Taşkaya Ruhan Karadağ, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.105-124, 2018
2015
2015İlkokul döneminde değerlerin kapsamı
Kasa B.
Okul öncesi ve ilkokul döneminde değerler eğitimi, Yağan-Güder,Sevcan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.109-120, 2015
2011
2011İlköğretim öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri alanlarındaki hizmetiçi eğitim gereksinimleri
Hakan A. G., Sağlam M., Şefik Y., Gültekin M., Deveci H., Kürüm Yapıcıoğlu D., et al.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2011
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020İlkokul Birinci Sınıfta Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İlk Okuma Yazma Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KASA AYTEN B. (Yürütücü), ATEŞ A.
2011 - 2011
2011 - 2011Bilim Dünyasına Yolculuk" Yaz Bilim Kampı 2011
TÜBİTAK Projesi
Kasa B., Turan Güllaç E.(Yürütücü)
2010 - 2010
2010 - 2010Bilim Dünyasına Yolculuk Yaz Bilim Kampı 2010
TÜBİTAK Projesi
Kasa B., Turan Güllaç E.(Yürütücü)
Bilimsel Hakemlikler
Mayıs 2022
Mayıs 2022TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Aralık-2021
Aralık 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği - İnönü Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020